Dag 8 the story continues

28 maart 2015 - Singapore, Singapore

Dag 8 op tijd ontbijten in KL, wat doen we....met de motor door KL touren om het 1 en ander te bekijken of lekker met taxi. Keus is snel gemaakt, wordt taxi. Veel te druk in KL en met al dat verkeer en verkeerslichten is de kans groot dat we elkaar kwijt raken en met steeds stoppen en op elkaar wachten zien we nog niks van KL. Petronas ligt op 5 minuten lopen dus daar eerst naar toe...wat een mooi gebouw. Wij naar binnen om naar boven te gaan maar helaas, 13.30 is er pas plek en om 14.00 moeten we uit checken, geen optie dus. Niet erg, buitenkant is ook mooi.
Tripje naar chinatown stond ook nog op de agenda dus daar weer naar toe. Tijd gaat toch snel en we willen nog naar de KL tower....ook daar een waanzinnig mooi uitzicht over de stad....veel foto's maken en dan op naar het hotel. Er wacht ons nog een lange trip naar Melaka.
We hebben door het drukke "crazy" verkeer weer onze weg kunnen vinden, zeer zeker te danken aan de broertjes Vermeulen. ☺....
Hotel Melaka is er weer 1 van hoge klasse....Onder het genot van wat drank bij het zwembad gelegen en natuurlijk even het zwembad in. We wilden nog een room tegen room gevecht houden maar de kans was dat "the instructor" geheel onder water verdween als zijn roommate op zn schouders ging zitten dus dat maar niet gedaan. De zwembroek van "de vallende ziekte" werd toen het doelwit.
Na de pret begint de maag te knorren...na wat gezoek en vragen via een taxi eindelijk wat gevonden....oh...weer een food court...maar ook hier weer lekker eten voor weinig geld. Dan komt het meest spraakmakende van de dag, terug naar het hotel. Geen taxi te vinden natuurlijk omdat we een eind van het centrum vandaan waren. Maar 1 van de eigenaren van een kraampje, plus zijn zoon, wilde ons met twee auto' s naar het hotel brengen...kosten nul komma nul. Ook na aandringen in de auto wilde ze geen geld aannemen.....
Niet alleen door dit maar alles wat we meemaken zegt dat de lokale bevolking zo ontzettend lief is...echt een aanrader om deze kant uit te komen.

Dag 9: The final day on the bikes.
Rond 11.00 rijden we richting Singapore, was weer een aardig stukje rijden en gezien het tijdsplan klein stukje binnendoor en dan rijksweg naar de grens. Bij de grens moest "Jack the Wallet" zn tas openmaken, niet echt makkelijk als deze vastgesnoerd zit op de motor en "the instructor" had nog bier in zn motortas en moest eigenlijk een boete betalen maar na de magische woorden you can have it mocht hij doorrijden zonder boete en met het bier.
Novotel in Singapore is een goede locatie om bij te komen wat we dan ook doen. Uiteindelijk kwam er toch nog een minpuntje betreffende schade aan 1 motor. We zijn er uiteindelijk uitgekomen maar volgende keer de motoren toch zorgvuldiger van te voren checken op bestaande schade.
Na een night in town en een dag relaxen en nog wat bekijken staat er voor vanavond weer een lange reis op het schema alleen dit keer niet op de motor maar lekker "comfortabel" in het vliegtuig......
De dutchbikers hebben 2040km gereden en genoten van deze trip die goed en zonder kleerscheuren is verlopen en hopen dat jullie "volgers" een klein beetje van de sfeer hebben kunnen proeven door de verhalen, foto's en video's.
Misschien tot volgende keer....

1. Rob:
    28 maart 2015
    Nou Gerrit............comfortabel in een vliegtuig?. Niet als je mijn mijn lengte benen hebt!!!
  2. Jayleigh:
    28 maart 2015
    Jeee jullie komen morgen weer terug! Maar ik denk dat het een superrrr leuke vakantie was kusjes mij
  3. Mam:
    28 maart 2015
    Goede reis naar huis ik heb genoten van al de verhalen en photos waren erg mooi en vacantie always to remember. Take care love you xxxxxxxx
  4. Door:
    28 maart 2015
    Mannen, wij hebben heel veel plezier beleefd aan jullie verhalen, we hadden het gevoel dat we erbij waren, helaas was dit niet zo!!! Goeie reis en we verheugen ons erop om jullie weer te zien. Liefs vanuit een zeer regenachtig Piershil
  5. Jony:
    28 maart 2015
    Mannen,ik heb genoten van jullie verhalen!
    Beeldend geschreven.
    Goede vlucht naar huis en....denk erom....lief zijn voor de stewardessen! !!
  6. Christian:
    29 maart 2015
    Leuk trip mannen, veel gezien en aventuren beleefd , behouden reis naar huis.ik rijd nu in Bali en het lijkt wel of elkaar zo tegen zouden komen op de weg,zelfde sfeer en uitzichten en eet tentjes langs de weg, C U when i CU !
    Welkom thuis.
  7. Jayleigh:
    31 maart 2015
    Fijne vlugt denk ik wel want jullie zijn weer thuis xxx my