Dag 5 en Dag 6

24 maart 2015 - Tanah Rata, Maleisië

Dag 5.
Onze rustdag in Georgetown op het eiland Penang en dus nemen we het ervan. Uitslapen tot 8.30 uur. Daarna een heerlijk ontbijtje met nasi en mie, wat vitamines tot ons genomen en een bakkie koffie gedronken. Daarna even lekker ontspannen op de 4e verdieping bij het openlucht zwembad, uitzicht op de baai en een lekker zonnetje dus al snel een biertje genomen. Jack ten Wallet heeft z'n reisverslag geschreven en TomTom is de route voor de volgende dag aan het installeren op z'n navigatiesysteem, daarna nog wat rondgehangen in het zwembad en daarna opgefrist en al de stad Georgetown in voor een rondrit door Georgetown en Penang met een 'drop on drop off' bus om wat meer te weten te komen over de stad. Eenmaal in de bus gezeten kwamen we tot de ontdekking dat de reisleider ziek was. Helaas, helaas, geen informatie dus hebben we zelf alles maar een naam gegeven. Onze eerste en tevens onze laatste 'Drop off' was om te lunchen. In de stad Penang bij een klein tentje hebben we heerlijk, ja echt heerlijk gegeten en natuurlijk een biertje gedronken. Toen we weer op de reeds eerder genoemde bus zaten zijn we naar een natuurpark gereden en daarna nog langs een vlindertuin. Het was zo excited dat de meeste van ons in slaap zijn gevallen. Aangekomen bij ons hotel, de bus stopte keurig voor de deur, nog een biertje gedaan en ons klaar gemaakt voor het avondeten. Wij zijn de halve stad doorgelopen maar konden eigenlijk niets bijzonders vinden omdat we de vorige avond zo erg lekker en gezellig hadden gegeten bij de Red Garden wij weer terug naar daar. Iedereen zat toch behoorlijk vol van de voortreffelijke lunch dus bleven het voornamelijk bij kleine hapjes, wat oesters, gevulde haaievinnen, stokjes met vlees en kip enz. Na het diner zijn we lekker gaan slapen. Hoe een rustdag toch vermoeiend kan zijn.
Dag 6.
Vandaag staat ons een mooie tocht te wachten naar de Cameron Highlands. Het hooggelegen gebied ontdekt door William Cameron in 1885. Het hooggelegen gebied staat bekend om z'n theeplantages, ook is de temperatuur daar een stuk lager, zo'n 25graden Celsius.
Enfin dus wij na het ontbijt direct op de motor en proberen van het eiland af te komen, dat viel dus niet mee. Maar de Dutchbikers zouden de Dutchbikers niet zijn....en een klein uurtje later reden we op de snelweg richting Ipoh. Met een kruissnelheid van zo'n 110 km/jam werden we aan alle kanten ingehaald door Yamahabrommertjes, Vespasianus, scooters en bijna een Solex. Dus bij de eerste tankstop afgesproken dat we de snelheid maar iets omhoog gooien. Bij Ipoh van de snelweg af en de natuur in.
De weg is nog lang en wij vervolgen onze weg met goede moed richting de theeplantages. De weg wordt al bochtiger en we gaan steeds meer de bergen in, de eerste oude theevelden rijden we voorbij en de temperatuur wordt inderdaad wat aangenamer. De tijd tikt ook verder en na 1001 bochten, veel aardbeienvelden die overdekt zijn met plastic wordt het tijd om te lunchen in het arbeidersdorpje Hulu Telom  midden in het aarbeiengebied. Een drukte van jewelste en er is zowaar een enkeling die wat Nederlands kent, dus Gerrit T. Ging natuurlijk de confrontatie aan en nadat hij zijn spierballen had laten zien praatte hij honderduit met de bevolking. Het eten was goed, de stoelen, tafels en sommige gasten konden wel een stevige sopbeurt ondergaan. Na nog wat foto's van de locals op motoren reden we verder richting Tana Rata waar ons hotel voor deze avond staat. Bij aankomst hartelijk ontvangen, tassen, jassen en helmen op de trolley en inchecken maar. Bij binnenkomst omstond er direct wat onrust, we werden verwelkomt door een moslima en Hindoestaanse receptioniste en kwamen we al snel tot de ontdekking dat er geen bier geschonken wordt. Wij dus na de tassen op de kamers gedumpt te hebben weer op de motor waar volgens deze mensen veel te beleven zou zijn. Daar verstaan ze hier dus wat anders onder dan dat wij gewend zijn bleek achteraf. Na de inkoop van wat blikjes bier terug naar het hotel, waar bij aankomst ons medegedeeld werd dat ook in het hotel geen alcohol genuttigd MAG worden omdat het Een Halal hotel is. Wij respecteren dat natuurlijk en hebben zo meteen op de Parkeerplaats afgesproken om op onze helmen zittend deze leuke en tot nu toe gezellige dag de revue te laten passeren. Wordt vervolgd.

1. Jony:
    Wat een grap zeg!
    Van alle hotels daar zitten jullie uitgerekend in een halal hotel.....mwaaaaahahaha!
    Nu jullie zo goed bezig zijn...je hebt daar schattige Engelse cottages waar je gezellig kan high-tea'n !!!! Mwaaaahaha!
  2. Door:
    24 maart 2015
    Alles jullie thuis komen, lusten jullie geen alcohol meer hahaha. Echt lachen!! Ik vind die hond de knapste van de locals!!
  3. Doris:
    24 maart 2015
    heeft die juhu jullie toch nog beet genomen. Die knul ligt in een deuk! 10 dagen alcoholvrij .... Haha
  4. Marco&Giovanna:
    24 maart 2015
    Liggen in een deuk om je leuke en leuk geschreven verhalen.
    Heel veel plezier nog mannen!
    Marco&Giovanna
  5. Petra:
    Leuke verslagen hoor!
    Wat een belevenis weer zeg, ziet er allemaal goed uit! Enne... die alcohol halen jullie thuis maar weer in hoor!
    Xx